יום ראשון, 12 באפריל 2009

בסיס מוצק בבלנדר - לפי איזה מדריכים [לגזור ולשמור]

הרשומה הבאה, שבטח אעדכן אותה עוד מליון פעם, היא רשימת מדריכים שיתנו לכם בסיס מוצק בבלנדר ואף בעולם תלת-המימד.
עד שאמצא חומרים ראויים בעברית, כל המדריכים באנגלית. מדי פעם אוסיף תירגום מילוני לכותרת כללית.
כדאי להקדיש לכל המדריכים את הזמן הראוי להם - גם אם זה יקח חודש עד להבנתם המלאה. אחרת - תרוצו בחומר ולא תבינו בעתיד כל מני בעיות בסיסיות, שיתקעו את העבודה שלכם.
אני רציני - זה משהו שלוקח זמן, והרבה. זו לא סיבה להרים מהר ידיים - תתעקשו עם עצמכם. אני מבטיח שהתועלת וההנאה לאחר מכן תהיה שווה את זה במידה כפולה ומשולשת!

אז יאללה, לעבודה!

מאמר קצר להתחלת העניינים: תלת מימד לכל פועל

תורידו את הבלנדר העדכני ביותר

התחלה כללית:
הפוליגון
[מהמילון -
פוליגון
(ז') מצולע, צורה הנדסית מישורית סגורה ומוגבלת על ידי קטעים] מתוך: בבילון

פוליגונים מורכבים

התחלה בבלנדר:
חלק מהמדריכים האלה, מתוך אתר בשם Blender Underground, כבר בלי מוזיקה ואפקטים מגניבים, ככה שתצתרכו ממש להיות סבלניים. זה יהיה שווה את זה בהמשך!
אז הנה:
Blender Basics Part 1

Smooth Shading
[מהמילון -
shading
(ש"ע) הצללה; גוון, הבדל קל
shade
(פ') להצל, לפרוש צל; להעיב, להאפיל; להצליל, לשנות גוון בהדרגה] מתוך: בבילון

Blender Basics Part 2


יצירת מודל:
שימו לב, אני נותן פה דגש על החלק הזה. אם תבינו איך לייצר מודלים בדרך היעילה והנבונה ביותר, הדבר יחסוך לכם בלאגן וכאבי ראש עתידיים. זה לא משנה כמה בלינג-בלינג תוסיפו ליצירה שלכם, אם מידלתם אותה גרוע ומסורבל - זה יקשה על עבודה עתידית ורוב הסיכויים שיראה רע בתוצאה הסופית.

Blender Basics Part 3

קופסת פירמידה

להעתיק איור דו-מימדי ע"י עקומות

כוס קפה בשימוש כלי ה - Spinning

הפיכת משולשים למרובעים

יצירת חור עגול באמצע קופסה

יצירת חור מרובע באמצע קופסה

תוספת חיונית ומהירה למדריכים עד עכשיו

אתיקה ביצירת מודלים - טקסט ארוך יחסית על התורה הזאת, אבל חשוב וכדאי להעמיק. מעט מחבר שלמד את העניין על בשרו, עצמאית.

התאמנו על מודלים כמה שיותר. קחו קופסא תלת-מימדית פשוטה ועשו בה ניסויים - חיתכו, פירקו, תחוררו חורים בכל מני צורות וכמויות, הכל - עד שתשלטו בנושא בזרוע איתנה.
לאחר מכן תיצרו מודלים משלכם. אני התחלתי עם מיקסר, פשוט לקחתי מהמטבח ויצרתי העתק תלת-מימדי במחשב.

ולאלה שמרגישים שיש להם מספיק ביטחון עצמי (לאו דווקא עם בחורות) -
תרגיל יצירת פנים, מעת עוד מתלמד עצמאי, אחת מהשיטות הקלות ללמידה שמצאתי!
והנה התמונה בה הוא משתמש לתרגיל. זה לא מהמקור, אלה העתקה מהמדריך עצמו.
שימו לב:
למרות שהמחבר מבטיח לסקר כל צעד וצעד, יש כמה דברים שהוא שכח -
בעמוד 2, לפני שמוסיפים לשפתיים שני edge loops, הוא משנה את מרכז השפתיים בצורה שונה במקצת, שימו לב להבדלים בין התמונות.

הבנה קצת יותר לעומק לאיך שבלנדר פועל:

Blender Basics Part 4

המעטפת של המודל שלכם (Materials):
[מהמילון -
Material
(ש"ע) חומר; אריג, בד ] מתוך: בבילון

Blender Basics Part 5

וזהו. בינתיים. אם הגעתם עד כאן, אתם כבר פחות או יותר שולטים ביד רמה ובזרוע נטויה בבסיס.
מכאן הכל קצת יותר פשוט, עכשיו שאתם מבינים את הלך הדברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה